Use of raiting assessment of students at studying of technology of medications under the credit – module system of study

Authors

  • T. M. Litvinenko Zaporozhye State Medical University,

DOI:

https://doi.org/10.14739/2310-1210.2013.6.20995

Keywords:

using, rating, foreign student, technology of medicine, credit-modular system

Abstract

Introduction of credit-module system into educational process is a main requirement of Bolognese process. First and foremost rating estimation of student’s knowledge is a modern technology in educational field which helps teacher to estimate of student’s knowledge objectively.

Aim of article. To analyze tactic of carrying out training for foreign students in technology of medications.

Materials and methods. Investigation was carrying out on the basis of new working program of technology of medications with introduction of credit-module system into educational process. As material was used experience in working with foreign students, textbooks and methodical decisions of department, faculty and university.

Results and their discussion.

Usage of this system in educational process for foreign students will help teacher to take into account special features of each student and give a chance to teach how to enrich their knowledge of technology of medications on one's own.

Conclusion.

Teacher’s collaboration with each student is a guarantee of quality usage of credit-module system in higher institutes of education.

 

Author Biography

T. M. Litvinenko, Zaporozhye State Medical University

Department of technology of medications

References

Баркалова Е.Л. Організація навчального процесу в контексті впровадження кредитно-модульної технології / Е.Л. Баркалова // Медична освіта. – 2007. – № 4. – С. 13–15.

Мірелян В.Є. Методичні основи підготовки та проведення навчальних занять в медичних вузах / В.Є. Мірелян. – К., 2004. – 80 с.

Вища медична освіта і Болонський процес (навчально-методичні та інформаційно-довідкові матеріали) / В.Ф. Москаленко, О.П. Волосовець, О.П. Яворський та ін. – К.: МОЗ України, 2005. – Ч. 1. – 100 с., Ч. 2. – 98 с.

Медична освіта у світі та в Україні. Навчальне видання. / Поляченко Ю.В., Пєрєдєрій В.Г., Волосовець О.П., Москаленко В.Ф., Булах І.Є., Аврахова Л.Я., Артемчук Л.М., Білан С.М., Гулько С.М., Зеленіна Н.М., Мруга М.Р., Остапюк Л.І. – К.: Київ-Плюс, 2005. – 384 с.

Сучасні технології вищої освіти // Четверта Всеукраїнська науково-методична конференція. – Одеса, 2006. – 96 с.

Підготовка високваліфікованого спеціаліста – основа впровадження кредитно-модульної системи навчання / Л.Ф. Каськова, О.О. Карпенко, О.Е. Абрамова [та ін.] // Медична освіта. – 2011. – № 3. – С. 82–84.

Про запровадження у вищих навчальних закладах України Європейської кредитно-трансферної системи: наказ МОН України від 16.10.2009 р. №943.

How to Cite

1.
Litvinenko TM. Use of raiting assessment of students at studying of technology of medications under the credit – module system of study. Zaporozhye medical journal [Internet]. 2014Jan.29 [cited 2024Apr.26];15(6). Available from: http://zmj.zsmu.edu.ua/article/view/20995

Issue

Section

Innovations in medical education