The efficacy of practical skills mastering by students pharmacists during compounding practical training
DOI:
https://doi.org/10.14739/2310-1210.2013.6.20998Keywords:
features, practical skills, student, practical trainingAbstract
Introduction. Practical training give students opportunity of good mastering of practical skills.
The aim of this article was to study efficacy of practical skills mastering by students pharmacists during practical training.
Materials and methods. 110 5-thyear students pharmacists took part in this study. 200 tests were used as a base for practical skills assess. Statistic analysis with confidence level p<0,5 was used.
Results and discussion. It was ascertained that average assess on the course was 93%±2%. Also 81 students from 110 got over 95%, 15 students got over 93% and 14 students got over 91%. Obtained results confirmed high quality of student’s training practical classes.
Conclusions. Adoption of new technology in training is a necessity in process of student’s studying. Use of modern practical bases, workbooks and supervisor’s experience allow students to master practical skills. This experiment confirmed that students have average 93±2 per cent in computer tests and practical skills during practical studies.
References
Баркалова Е.Л. Організація навчального процесу в контексті впровадження кредитно-модульної технології / Е.Л. Баркалова // Медична освіта. – 2007. – № 4. – С. 13–15.
Мірелян В.Є. Методичні основи підготовки та проведення навчальних занять в медичних вузах / В. Є. Мірелян. – К., 2004. – 80 с.
Вища медична освіта і Болонський процес (навчально- методичні та інформаційно-довідкові матеріали) / В.Ф. Москаленко, О.П. Волосовець, О.П. Яворський та ін. – К.: МОЗ України, 2005. – Ч. 1. – 100 с., Ч. 2. – 98 с.
Вища освіта України: теоретичний та науковий часопис / Ін-т вищ. освіти АПН України. – К., 2001. Дод. 2: Вища освіта України у контексті інтеграції до Європейського освітнього простору: зб. наук. пр., Т. 4 (29): Новітні засоби навчання:проблеми впровадження та стандартизації / Ін-т вищ. Освіти АПН України; редкол.: І.П. Маноха (відп.ред.). – К.: Гнозис, 2011. – 716 с.
Ковальчук Л.Я. Основні тенденції розвитку світової вищої школи. Впровадження сучасних технологій у навчальний процес Тернопільської державної медичної академії імені І.Я. Горбачевського: досягнення і перспективи / Ковальчук Л. Я. // Медична освіта. – 2000. – № 2. – С. 5–11.
Сучасні технології вищої освіти // Четверта Всеукраїнська науково-методична конференція. – Одеса, 2006. – 96 с.
Підготовка висококваліфікованого спеціаліста – основа
впровадження кредитно-модульної системи навчання / Л.Ф. Каськова, О.О. Карпенко, О.Є. Абрамова [та ін.] // Медична освіта. – 2011. – № 3. – С. 82–84.
Про запровадження у вищих навчальних закладах України Європейської кредитно-трансферної системи: наказ МОН України від 16.10.2009 р. №943.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access)